Skip to content
  • Acasă
  • Constatări daune auto
    • Allianz
    • Asirom
    • Generali
    • Groupama
    • Grawe
    • Omniasig
    • Garanta
    • Pavalascu
    • Euroinsurance
    • Hellas
    • Axeria
  • Daune Online
  • Accident cu o mașină fără RCA?
  • Informații utile

    Bucuresti: 031 9665

    Ilfov: 0731 672 427

constatare dauna auto in service fara deplasare la politie

Constatare daune în service fără deplasare la poliție în caz de accidente ușoare

În cazul unui accident auto ușor, unde șoferul vinovat și-a …

Constatare daune în service fără deplasare la poliție în caz de accidente ușoare Continuare »

auto avariat in trafic

Autoturismul ți-a fost avariat în trafic? Iată cum rezolvi problema!

Situații imprevizibile pot apărea oricând. În cazul în care ești …

Autoturismul ți-a fost avariat în trafic? Iată cum rezolvi problema! Continuare »

proceduri in caz de dauna auto

Care sunt procedurile în caz de daună auto

În cazul în care ai fost implicat într-un accident rutier …

Care sunt procedurile în caz de daună auto Continuare »

masina implicata in accident usor

Ce drepturi ai dacă mașina ta a fost implicată într-un accident rutier

Atunci când ești implicat într-un accident rutier și mașina ta …

Ce drepturi ai dacă mașina ta a fost implicată într-un accident rutier Continuare »

Acest website folosește cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor conform Regulamentului (UE) 2016/679.

  • Politică de confidențialitate
  • Politica de cookie
  • Termeni si conditii

Copyright © 2023
Constatări daune RCA

Discută cu un consultant daune

Dacă ai o daună auto, poți face notificarea rapid și sigur, fie că alegi să vii direct la service sau preferi să discuți cu un consultant daune.

Tot ce trebuie să faci este să completezi câteva informații despre accident, datele tale de identificare și să ai la îndemână câteva documente utile precum: constat amiabil sau documente emise de către autorități, certificat de înmatriculare, permis de conducere, polița de asigurare și fotografii cu mașina și avariile suferite.

Pentru a intra în dialog cu un consultant daune, te rugăm să suni la numerele afișate în site, să folosești fie WhatsApp, fie chatul online. În timpul programului (de Luni până Vineri 9 – 17), vei fi preluat de un consultant imediat. În afara orelor de program, timpul de așteptare poate varia. Pentru a nu aștepta, ne poți lăsa numărul de telefon și un consultant te va apela imediat ce va fi disponibil.

Notă: Pe WhatsApp ne poți contacta doar de pe un dispozitiv mobil (telefon sau tabletă).

acte dosar daună

Avizarea unui eveniment pe asigurare RCA:

Certificat de înmatriculare / autorizație de circulație dacă auto nu a fost înmatriculat definitiv
Permis de conducere, în cazul în care evenimentul a avut loc în timp ce vehiculul era condus
Carte de identitate a persoanei care avizează dauna
Procura notarială din partea proprietarului autovehiculului (persoană fizică) / împuternicire din partea proprietarului autovehiculului (persoană juridică)
Act de constatare amiabilă / Documente emise de autorități (proces verbal, autorizație de reparație, anexa 2, act pompieri etc.)
O copie a asigurării RCA a vinovatului de producerea evenimentului și a cărții de identitate a acestuia
O copie a cărții de identitate a autovehiculului
Documente de transport (dacă este cazul).


Actele necesare menționate reprezintă minimum necesar pentru deschiderea dosarului de daună; inspectorii de daună pot solicita documente suplimentare.
Notă: costul autoturismului la schimb este decontat de asigurator, conform art 11 din legea 132/2017 și art 25 din Norma 20/2017.

Notifică dauna la service

Conform legislaţiei în vigoare, autoturismul avariat se poate repara în orice unitate autorizată RAR aleasă de către păgubitul RCA. Asiguratorul RCA nu poate impune service-ul în care să vă fie efectuată reparaţia. Acest drept fundamental al consumatorului este precizat în legea RCA. Conform art. 6 alin 8 din Legea nr. 132/2017 vă puteţi adresa pentru efectuarea reparaţiei oricărei unități reparatoare de automobile care functioneaza în condiţiile legii fără nicio restricţie sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unităţii reparatoare auto, care ar putea să vă influenţeze opţiunea. După ce ați ales service-ul unde doriți să vă reparați autoturismul, un consultant îți va oferi suport și asistență la constatarea daunei.

Dacă alegi să vii la noi, beneficiezi de decontare directă, reparație autoturism și mașină de curtoazie, totul într-un singur loc.
Sună și programează-te chiar acum sau intră în dialog cu un operator pe Chat / WhatsApp.

Drepturi pe care asigurații RCA le au în caz de accident

✅ Persoana prejudiciată are dreptul să înainteze cererea de despăgubire către asigurătorul RCA sau către propriul asigurător RCA în cazul decontării directe, în cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea RCA sau către BAAR, în cazul producerii unui risc acoperit de acesta în condițiile prevăzute de prezenta lege.

✅ Persoana prejudiciată are dreptul, direct sau prin mandatari, să înainteze cererea de despăgubire către asigurătorul RCA sau către propriul asigurător RCA în cazul decontării directe, în cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea RCA, sau către BAAR, în cazul producerii unui risc acoperit de acesta în condițiile prevăzute de prezenta lege.

✅ Cererea de despăgubire se poate înainta și prin mijloace electronice.

✅ Dacă în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de despăgubire de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asigurătorul RCA nu a notificat părții prejudiciate respingerea pretențiilor de despăgubire, precum și motivele respingerii, asigurătorul RCA este obligat la plata despăgubirii.

✅ Despăgubirea se plătește de către asigurătorul RCA în termen de 10 zile de la data acceptării ofertei de despăgubire sau de la data la care asigurătorul RCA a primit o hotărâre judecătorească definitivă sau acordul entității de soluționare a litigiului cu privire la suma de despăgubire pe care este obligat să o plătească. Documentele care stau la baza cererii de despăgubire sunt stabilite prin reglementări ale A.S.F.

✅ Dacă asigurătorul RCA nu își îndeplinește obligațiile în termenul prevăzut sau și le îndeplinește defectuos, inclusiv dacă diminuează nejustificat despăgubirea sau întârzie achitarea despăgubirii, acesta este obligat la plata unor penalități de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul sumei de despăgubire cuvenită sau la diferența de sumă neachitată. Plata penalităților se face odată cu plata despăgubirii.

✅ În cazurile privind vătămările corporale și daunele morale care fac obiectul unui litigiu, penalitățile și plata acestora sunt stabilite de către instanța judecătorească.

Dosarul de daună va conține următoarele documente:
  1. Cartea de identitate / buletinul persoanei păgubite sau a delegatului
  2. Permisul de conducere al persoanei păgubite, care se afla la volan în timpul producerii evenimentului
  3. Certificat de înmatriculare al mașinii avariate
  4. Copie a poliței RCA a vinovatului de producerea evenimentului – în cazul în care se încheie Formularul de Constatare Amiabilă de Accident
  5. Formularul de Constatare Amiabilă de Accident completat și semnat de cei doi conducători auto și/sau orice alte documente emise de autorități/instituții abilitate (procese verbal poliție) care atestă producerea evenimentului și culpa celui ce a produs dauna.
  6. Împuternicire de la societate, în cazul în care autoturismul este în proprietatea unei persoane juridice
  7. Procura notarială sau mandat de reprezentare în cazul în care proprietarul auto păgubit nu este același cu șoferul sau cu persoana care se ocupă de dosarul de daună.
  8. Împuternicire de la societatea de leasing în cazul în care mașina este în proprietatea unei societăți de leasing.

* Actele menționate pe acest site reprezintă minimum necesar pentru deschiderea dosarului de daună. Inspectorii de daună auto pot solicita, de la caz la caz, acte suplimentare după efectuarea constatării pentru completarea dosarului de daună.

Cum se întocmește Formularul de Constatare Amiabilă?

Procedura de constatare amiabilă evită deplasarea la secția de poliție pentru a anunța producerea unui accident, astfel că permite ca reparația mașinii să se facă mai rapid.

Această procedură se aplică în următoarele condiții:

  • accidentul a cauzat doar pagube materiale, fără vătămări corporale
  • în accident au fost implicate doar 2 vehicule.

Formularul de Constatare amiabilă poate fi utilizat în relaţia cu asigurătorii fără a mai fi necesară întocmirea documentelor de constatare de către poliţia rutieră, cu condiția să fie completat şi semnat de către ambii conducători de vehicule implicaţi în accident.

formular constatare amiabilaFormularul de constatare amiabilă poate fi utilizat în România, indiferent de locul producerii accidentului, atât pe drumuri publice cât și pe drumuri nedeschise circulației publice.

Completarea formularului nu reprezintă o recunoaștere a vinovăției de către niciuna dintre părțile implicate. Aceștia doar descriu împrejurările în care s-a produs accidentul, pentru a ajuta asiguratorul să soluționeze dosarul de daună. Completarea şi semnarea formularului Constatare amiabilă de accident reprezintă descrierea unui cumul de elemente şi fapte care contribuie la soluţionarea dosarelor de daună, nereprezentând o recunoaştere a răspunderii conducătorilor auto.

Conducătorii celor două vehicule implicate în accident completează împreună un singur formular de Constatare Amiabilă. Formularul conține 2 pagini autocopiative, ambele având aceeași valoare juridică, împărțite în 2 coloane. Fiecare conducător auto își păstrează câte o pagină. Fiecare șofer implicat în accident trebuie să completeze una dintre coloane, cu următoarele informații:

  • data şi locul producerii accidentului
  • datele de identificare ale conducătorilor auto implicaţi
  • datele proprietarilor vehiculelor implicate
  • datele vehiculelor implicate şi ale propriilor asigurători
  • circumstanţele producerii accidentului
  • schița accidentului

În plus, schița accidentului în momentul producerii impactului se completează o singură dată pe formular, astfel că ambii șoferi trebuie să fie de acord cu această schiță. Daca nu se pun de acord, singura soluție este să se deplaseze la poliție, unde fiecare va putea desena propria variantă cu privire la schița producerii accidentului.

Formularul de Constatare Amiabilă completat corect și integral trebuie depus la compania de asigurări, care va elibera documentele necesare intrării în reparație a autovehiculului. Obținerea documentului de intrare în reparație (autorizația de reparație) este obligatorie.

Cum procedez dacă am fost implicat într-un accident auto?

Dacă ai fost implicat într-un accident auto și ai suferit pagube din vina altui șofer, atunci ești îndreptățit să primești despăgubiri, prin intermediul asigurării RCA.

În aceste condiții, șoferul vinovat de producerea accidentului este obligat să-ți furnizeze următoarele informații: numele, prenumele și adresa de reședință a proprietarului autovehiculului, denumirea și sediul asiguratorului, precum și numărul și seria poliței RCA, numărul de înmatriculare al autoturismului.

De regulă, păgubitul primește o copie dupa asigurarea RCA, unde sunt înscrise toate aceste informații.

Dacă în urma accidentului s-au produs doar pagube materiale, fără vătămări corporale, nu au fost avariate și alte vehicule/clădiri/bunuri și în accident au fost implicate doar 2 autovehicule, nu este obligatoriu ca incidentul să fie raportat la poliție și se poate aplica procedura de constatare amiabilă.

În restul cazurilor, evenimentul trebuie raportat la secția de poliție, în maximum 24 de ore de la producerea accidentului.

În urma declarațiilor date de fiecare parte implicată, procesul verbal eliberat de poliție va stabili partea vinovată și va emite autorizația de reparație.

Ulterior, partea păgubită trebuie să se adreseze asiguratorului care a emis polița RCA și va depune următoarele documente la unul din birourile de daune ale acestuia:

  • cererea de despăgubire (formularul este obținut de la asigurator)
  • procesul verbal eliberat de poliție și autorizația de reparație sau formularul de constatare amiabilă
  • copii dupa actele autoturismului avariat (certificat de înmatriculare, polița RCA)
  • permisul de conducere, actul de identitate al conducătorului auto
  • procura notarială de la proprietarul persoană fizică în cazul în care autovehiculul nu-ți aparține sau împuternicire de la proprietarul persoană juridică

În cazul în care ați avut o daună auto (în mers sau staționare) este necesar să vă notați următoarele date despre accident sau daună:

  • Data, ora și locul exact de producere a accidentului, inclusiv repere și localizări – km. în dreptul căruia s-a petrecut accidentul;
  • Direcția de mers a autovehiculului condus de dvs. și directia de mers a celuilalt / celorlalte autovehicule implicate în accident;
  • Numerele de înmatriculare ale vehiculelor implicate în accident;
  • Numele conducătorilor auto implicați în accident, precum și numele altor persoane care au asistat la eveniment (martori);
  • Seria și tichetul RCA emise pentru autovehiculul care se face vinovat de producerea accidentului.

Ai dreptul să îţi alegi singur service-ul în care îţi vei repara maşina!

Compania de asigurări nu-ți poate impune service-ul unde să repari mașina. Cel mult, ţi se poate recomanda unul cu decontare directă, pentru a micşora timpul în care îţi vei recupera maşina după reparaţie, nemaifiind nevoie să aştepţi ca asigurătorul să facă plata către service.

WhatsApp us